REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO LA MEME

1. Definicje użyte w Regulaminie

Pojęcia jakie zostały użyte w niniejszym Regulaminie, znaczą:

  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobom prawną, której ustawa przyznaje zdolność́ prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność́ gospodarczą lub zawodową.
  • Przedsiębiorca–Konsument osoba fizyczna, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Sprzedawca: LA MEME Kinga Öztürk, tel. +48 536 990 553, biuro@la-meme.pl, NIP 8341851424, REGON 522407186
  • Adres siedziby Sprzedającego: Topaz Business Park ul. Piotrkowska 276 bud.C I piętro lok.nr 8, 90-361 Łódź.
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego.
  • Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem la-meme.pl za pośrednictwem, którego Klienta może uzyskać informację o dostępnym towarze, kupić go lub zlecić świadczenie usługi.
  • Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.NR 16, poz. 93 ze zm.)
  • Regulamin – niniejszy Regulamin określa warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego firmy LA MEME.
  • Towar – rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie Internetowym.
  • Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na:

(wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, inne formy interakcji za pomocą̨ danych)

  • Treść́ cyfrowa – dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
  • Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy firmą LA MEME a Klientem, sprzedaż ma miejsce w Sklepie Internetowym.
  • Cena początkowa – pierwsza cena towaru, w której pojawił się w Sklepie Internetowym
  • Cena ostatnia najniższa – najniższa cena towarów jakiej był dostępny w ciągu ostatnich 30 dni w Sklepie Internetowym.
  • Cena promocyjna – cena towaru po obniżeniu w Sklepie Internetowym w związku z ogłoszeniem przez Sprzedawcę akcji promocyjnej.
  • Promocje – szczególne warunki zawarcia umowy sprzedaży proponowane przez Sprzedawcę w określonym konkretnym czasie, z których Klient może skorzystać na określonych zasadach ustalonych przez Sprzedawcę, np. obniżenie ceny towaru
  • Polityka Prywatności Sklepu Internetowego – dokument zawierający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików cookies. Polityka Prywatności Sklepu Internetowego dostępna jest pod adresem: la-meme.pl
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr. 144, poz. 1204 ze zm.);
  • Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827);
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta mające na celu bezpośrednie zawarcie Umowy sprzedaży.

2. Postanowienia Ogólne

  • Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego firmy LA MEME, znajdującego się pod adresem la-meme.pl
  • Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym informacja znajduje się w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  • Sklep Internetowy LA MEME, prowadzony jest przez LA MEME Kinga Öztürk, Tylna 3L/1, 90-364 Łódź, NIP 8341851424, REGON 522407186, działający pod adresem www.la-meme.pl

Działalność gospodarcza wpisana jest do Centralnej ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki.

  • Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem posiadania aktualnej wersji przeglądarki internetowej tj. Internet Explorer, Chrome, Safari, FireFox oraz posiadania dowolnego programu do przeglądania plików w formacie PDF.
  • Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, firma LA MEME zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego do osób, które nie ukończyły 18 lat.

3. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

  • Składanie Zamówienia towaru oraz zawieranie Umów sprzedaży
  • Zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu Internetowego
  • Przesyłanie wiadomości e-mail, w którym Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia, otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji

4. Zamówienia

  • Zamówienia w Sklepie Internetowym można dokonać za pośrednictwem Konta lub wybrać opcję zakupu bez rejestracji.
  • Zakupu dokonać można poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zakupowego, dostępnego na stronie Sklepu Internetowego. Klient dokonuje wyboru dostępnych produktów i dodaje je do koszyka. Formularz określa rodzaj wybranych produktów, ich wybraną ilość, cenę. Klient wykonuje odpowiednie kroki podczas zakupów, zgodnie z komunikatami pojawiającymi się w Sklepie Internetowym podczas dokonywania zakupów.
  • Po wyborze wszystkich produktów przez Klienta oraz podaniu niezbędnych danych, zostanie przedstawione podsumowanie złożonego zamówienia, które będzie zawierać dane Sprzedawcy, zamówionego towaru, ceny, kosztów dostawy oraz innych, jeśli występują, wybranej przez Klienta metody płatności, wybranego sposobu dostawy, czasu i kosztów dostawy.
  • Aby zamówienie zostało zrealizowane, koniecznie jest podanie przez Klienta obowiązkowych danych osobowych w Formularzu elektronicznym, zaakceptowanie warunków Regulaminu, przesłanie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
  • Umowę sprzedaży uważa się zawartą w momencie, kiedy Sprzedający przyjmuję Elektroniczny formularz zamówienia, co skutkuje przekazaniem informacji do Kupującego komunikatu z potwierdzeniem i podanie numeru zamówienia.
  • Po zawarciu Umowy sprzedaży Kupujący otrzymuje wiadomość mailową z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji i zawierającą ostateczne podsumowanie i potwierdzenie wszystkich elementów zakupów.
  • Do momentu rozpoczęcia przez Sprzedającego realizacji zamówienia, Kupujący może anulować swoje zamówienie. Jeżeli Klient anuluje zamówienie Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanej płatności w taki sam sposób jaki został użyty przy dokonaniu zakupów przez Klienta. Sprzedawca na zwrot środków ma 7 dni roboczych.

5. Ceny i metody płatności

  • Ceny towarów w Sklepie Internetowym podane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki w tym podatek VAT.
  • Klient ma możliwość zapłacić za towar: przelewem, płatnością w systemie PayPal, płatnością w systemie PayU oraz BLIK.
  • Klient wybiera sposób płatności w momencie składania zamówienia.
  • Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

6. Dostawa

  • Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie dokonanego wyboru.
  • W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Towaru do Sprzedawcy – Sprzedawca może odstąpić́ od umowy sprzedaży, po uprzednim wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania umowy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.
  • W sytuacji wskazanej w pkt 2, Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić́ Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony przez Klienta Towar.
  • Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępne są̨ pod adresem strony www.la-meme.pl

7. Prawo odstąpienia od umowy

  • W ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny Klient ma prawo do odstąpienia od umowy. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po 14 dniach, od momentu, kiedy Klient wszedł w posiadanie zakupionych towarów. Aby skorzystać z prawa odstąpienia do umowy, należy poinformować Sprzedawcę (LA MEME Kinga Öztürk, Tylna 3L/1, 90-364 Łódź, biuro@la-meme.pl ) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. wysłanie odpowiedniego pisma drogą pocztową lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać ze wzoru formularza zawartego na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia od umowy, koszt zwrotu towaru ponosi Sprzedający. https://la-meme.pl/wp-content/uploads/2023/02/FORMULARZ-ZWROTU-.pdf
  • W ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny Przedsiębiorca–Konsument osoba fizyczna, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej, ma prawo do odstąpienia od umowy. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po 14 dniach, od momentu, kiedy Klient wszedł w posiadanie zakupionych towarów. Aby skorzystać z prawa odstąpienia do umowy, należy poinformować Sprzedawcę (LA MEME Kinga Öztürk, Tylna 3L/1, 90-364 Łódź, biuro@la-meme.pl ) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. wysłanie odpowiedniego pisma drogą pocztową lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać ze wzoru formularza zawartego na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia od umowy, koszt zwrotu towaru ponosi Sprzedający https://la-meme.pl/wp-content/uploads/2023/02/FORMULARZ-ODSTAPIENIA-OD-UMOWY.pdf 
  • Skutki odstąpienia od umowy – w przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający zwraca Kupującemu wszelkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), nie później niż 14 dni od poinformowania Sprzedającego o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób, jaki został użyty przez Klienta w trakcie transakcji zakupu.
  • Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania produktów z zamówienia z powrotem lub dostarczenie przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Klient otrzyma zwrot kosztu zamówienia oraz kosztu najtańszej dostępnej dostawy firmy LA MEME.
  • Jeżeli Klient zdecyduje się zatrzymać część zamówienia, wówczas koszt dostawy nie zostanie zwrócony.
  • Do każdego zgłoszenia odnośnie odstąpienia od umowy, każdy Klient, Przedsiębiorca, Przedsiębiorca-Klient ma obowiązek dołączyć oryginalny dowód zakupu, czyli paragon fisklany, który otrzymał od Sprzedawcy, aby otrzymać zwrot środków. 
  • W przypadku wymiany zakupionych produktów w sklepie LA MEME niezbędne jest dostarczenie oryginalnego dowodu zakupu, czyli paragonu fisklanego, wydanego przez Sprzedawcę. 

8. Reklamacje

  • Do złożenia reklamacji obowiązkowym jest wypełnienie Formularza reklamacji, znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego, pod adresem https://la-meme.pl/wp-content/uploads/2023/02/FORMULARZ-REKLAMACYJNY.pdf 
  • Reklamacje można składać wysyłając wydrukowany i wypełniony Formularz reklamacji na adres LA MEME Kinga Öztürk, Tylna 3L/1, 90-364 Łódź lub drogą elektroniczną na adres mailowy reklamacje@la-meme.pl . W przypadku wysyłki drogą mailową, do formularza reklamacji produktów należy dołączyć zdjęcie reklamowanego produktu, na którym widoczna będzie wada, która będzie podstawą złożenia reklamacji oraz skan dowódu zakupu, czyli paragon fiskalny, który wydał Sprzedawca. W przypadku fizycznej wysyłki formularza na adres LA MEME Kinga Öztürk, Tylna 3L/1, 90-364 Łódź, należy dołączyć reklamowane produkty oraz oryginalmy dowód zakupu, czyli paragon fiskalny, który wydał Sprzedawca. Dołączenie paragonu fiskalnego jest niezbędne do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę. 
  • W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile Sprzedawca uzna to za niezbędne w celu rozpatrzenia reklamacji, Klient zobowiązany jest do dostarczenia uszkodzonego produktu na adres Sprzedawcy. Sprzedawca ponosi koszt dostawy (koszt najtańszej dostępnej dostawy firmy LA MEME).
  • Sprzedawca zobowiązuje ustosunkować się do otrzymanej reklamacji, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w terminie uważa się, że uznał reklamację.
  • Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.
  • Uprawnienia przysługujące Przedsiębiorcy–Konsumentowi osobie fizycznej, w tym dokonującej zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej, dokonującego zakupów w sklepie Internetowym LA MEME dotyczące procedury reklamacyjnej, są takie same jak w przypadku pozostałych Klientów

9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

  • Konsument może zgłosić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej zgodnie z art.36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001 Nr 4, poz.25 ze zm.);
  • Jest możliwość, aby Konsument wystąpił z wnioskiem o rozpoznanie sporu wynikającego z zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art.37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001 Nr 4, poz.25 ze zm.);
  • Na stronie https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR)
  • Na stronie https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich, w tym skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji.
  • Wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
  • Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

10. Usługa Newsletter

  • Dane Klienta podane w formularzu zapisu na newsletter (imię, nazwisko, adres mailowy) są przetwarzane w celu wysyłki newslettera na podstawie zgody Klienta. Koniecznie jest potwierdzenie przez Klienta subskrypcji naszego newslettera po potrzymaniu pierwszej wiadomości.
  • Dane Klienta nie będą przekazywane do państwa trzeciego poza Unią Europejską w celu wysyłania newslettera.
  • Podanie przez Klienta danych do zapisu do newslettera jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania newslettera na podstawie zgody Klienta, a także w celu wysłania informacji o marketingu towarów własnych lub usług na podstawie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (tj. art. 6 lit f RODO) oraz w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z wysyłką newslettera.
  • Klient będzie otrzymywać newsletter do momentu zakończenia subskrypcji przez siebie lub zakończenie wysyłania newslettera przez Sprzedawcę.
  • Mechanizm wypisania się z usługi newslettera polega na kliknięciu w aktywny link z informacją o wypisaniu się z newslettera lub wysłanie maila bezpośrednio do Sprzedawcy z prośba o wypisanie z newslettera pod adres biuro@la-meme.pl
  • Po skorzystaniu z opcji wypisania się z usługi newlettera dane Klienta dotyczące subskrypcji będą przechowywane przez okres niezębny dla obrony przed potencjalnymi roszczeniami. Jest to uzasadniony interes Sprzedawcy. Dane Klienta przekazane podczas zapisywania się do newslettera Sprzedawca jako Administrator danych może przekazać je następującym podmiotom: serwisowi świadczącemu usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, dostawcy poczty elektronicznej, dostawcy usługi newsletter oraz osobom trzecim wspierającym Sprzedawcę w wysyłce newslettera, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy.

11. Zasady umieszczania opinii

  • Opinię dotyczącą obsługi zamówienia lub opinię dotyczącą Towaru można umieścić́ podczas wizyty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze. W ramach jednego zamówienia – Klient ma możliwość́ wyłącznie jednokrotnego dodania ww. opinii.
  • W ramach ww. opinii Klient może przyznać́ ocenę̨ w formie wypowiedzi słownej.
  • Oceny są̨ przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu Internetowego.
  • Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą̨ adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Towaru. Opinia, która umieszczona jest przez osobę posługującą się e- mailem, który został użyty w procesie zakupowym. Opinie mogą dodać jedynie Klienci, którzy dokonali zakupu danego towaru.
  • Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści.
  • Kupujący wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność́ za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii.
  • Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i niniejszego Regulaminu.
  • Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści zawierających informacje nieprawdziwe,

wprowadzające w błąd, wulgarne, agresywne, o charakterze obraźliwym lub będące w oczywisty sposób uznane za niezgodne z dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne też jest umieszczanie treści o charakterze bezprawnym, naruszającym prawa osób trzecich czy stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji.

  • Klient zobowiązuje się̨ nie umieszczać treści, które zawierają̨ linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mających charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierające dane osobowe osób trzecich.

12. Postanowienia końcowe

  • W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
  • Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
  • Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
  • Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.